Μια απόπειρα συν-γραφής, συμβολή στο Συμπόσιο του Πανεπιστημίου του μαθήματος, Ιστορία και Δραματολογία Παγκοσμίου Θεάτρου IV: 20ος αιώνας, «Το Κουκλόσπιτο του Ίψεν: ξαναγράφοντας το τέλος» με τη Μαρίνα Κοτζαμάνη και τους φοιτητές του ΤΘΣ, Ναύπλιο

Το μάθημα Ιστορία και Δραματολογία Παγκοσμίου Θεάτρου IV: 20ος αιώνας, με διδάσκουσα την Επίκουρη Καθηγήτρια Μαρίνα Κοτζαμάνη, συνέβαλε στις εκδηλώσεις του Πανελλήνιου Συμποσίου Συγγραφέων Αργολίδας, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με μια άσκηση εμπνευσμένη από το Κουκλόσπιτο του Ίψεν.

Εμβληματικό έργο του μοντέρνου θεάτρου του 20ου αιώνα, το Κουκλόσπιτο του Ίψεν εγείρει πλήθος από ερωτήματα με το ανοιχτό τέλος του, που αμφισβητούν τον γάμο ως πατριαρχικό θερμό. Εγκαταλείποντας έναν καταπιεστικό γάμο, αλλά και τα παιδιά της, η ηρωίδα του έργου, η Νόρα, εξέρχεται στο δημόσιο χώρο για να ανακαλύψει την ταυτότητά της ως γυναίκα. Ο βρόντος της εξώπορτας στο τέλος του έργου εξάπτει έντονα την φαντασία ως προς το πώς εξελίσσεται αυτή η περιπέτεια ανακάλυψης του εαυτού.

Η άσκηση στο μάθημα ζητούσε από τους φοιτητές να ξαναγράψουν το τέλος του έργου. Δουλεύοντας σε ομάδες, οι συμμετέχοντες έγραψαν πρωτότυπα κείμενα σχετικά με την εξέλιξη της Νόρας, αντλώντας ιστορικό και δραματουργικό υλικό από το μάθημα, σε ένα πείραμα δημιουργικής γραφής. Η εμπειρική αυτή προσέγγιση ζωογόνησε την θεωρητική συζήτηση στο μάθημα. Ταυτόχρονα τόνωσε την δημιουργικότητα των φοιτητών, ενθαρρύνοντάς τους να είναι ενεργητικοί αναγνώστες αλλά και δυνητικά συγγραφείς κειμένων. Οι φοιτητές έκαναν δραματοποιημένες αναγνώσεις των κειμένων τους στην τάξη και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις δραματουργικές και ιδεολογικές συγγραφικές τους επιλογές.

Η Μαρίνα Κοτζαμάνη, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΠΑΠΕΛ, έχει διδακτορικό στη θεατρολογία από το GraduateCenterτου CUNY(Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην κριτική ανάλυση και την υποδοχή παραστάσεων μοντέρνου και σύγχρονου θεάτρου. Πρόσφατη δουλειά της συμπεριλαμβάνει το “LysistrataonBroadway” στoν συλλογικό τόμο AncientComedyandReception: EssaysinHonorofJeffreyHendersonκαι το το “GreekHistoryasEnvironmentalPerformance: IannisXenakisMycenaePolytoponandBeyond,” Gramma, Volume 24 (2016), υπό έκδοση. Δίδασκε επί σειρά ετών σε οργανική θέση στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κολούμπια και έχει συνεργαστεί ως δραματουργός με πειραματικούς θιάσους στη Νέα Υόρκη όπως το LaMama και το ClassicStageCompany.