Το Ένδυμα στις Παραστατικές Τέχνες ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
04ΜΧ031
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε ή Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Θεατρικής Πρακτικής
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχοι: Στόχος του μαθήματος είναι κάθε παρουσίαση να πραγματοποιείται με τη μορφή παραστατικής δράσης, performance, βίντεο, εγκατάστασης κλπ. Κάθε καλλιτεχνικό έργο τελικό στόχο έχει την έκθεσή του στο κοινό (σε αίθουσες τέχνης, galleries, θέατρα κλπ). Με τον τρόπο αυτό προβάλλεται ο/η φοιτητής/τρια, αναδεικνύεται ως καλλιτέχνης/ιδα στην καλλιτεχνική κοινότητα δημιουργώντας παράλληλα δουλειά portfolio υψηλών προδιαγραφών, αναδεικνύοντας συγχρόνως το διδακτικό έργο του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι φοιτητές θα γνωρίζουν την ιστορία της σκηνογραφίας, του ενδύματος καθώς και τη διαδικασία σκηνογραφικής/ενδυματολογικής παραγωγής. Θα είναι ικανοί να λαμβάνουν μέρος σε θεατρικές παραστάσεις ως ερευνητές ή βοηθοί του σκηνογράφου/ενδυματολόγου. Θα είναι σε θέση να αναλύσουν, εξελίξουν και να δημιουργήσουν χαρακτήρες και να δημιουργούν τις πρώτες καινοτόμες σκηνογραφικές/ενδυματολογικές τους προτάσεις.
 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

•    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
•    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
•    Λήψη αποφάσεων.
•    Αυτόνομη εργασία.
•    Ομαδική εργασία.
•    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
•    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

●    Σκηνογραφική/ενδυματολογική παραγωγή
●    Ιστορία της ενδυμασίας από το πρωτόγονο κοστούμι έως τις μέρες μας
●    Θεατρικό κείμενο – ανάλυση και ερμηνεία χαρακτήρων
●    Μεθοδολογία και έρευνα του σκηνογράφου/ενδυματολόγου
●    Δημιουργία ενδυματολογικού βιβλίου 

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
1.Ζητήματα Ενδυματολογικής Παραγωγής
2. Ιστορία του κοστουμιού από το
πρωτόγονο ένδυμα έως και τον Μεσαίωνα
3. Ανάγνωση, ανάλυση, ερμηνεία θεατρικού κειμένου
4. Έρευνα με σκοπό την κατανόηση, ανάλυση, ερμηνεία του συγγραφέα και των χαρακτήρων του
5. Ερευνητικές επισκέψεις
6. Δημιουργία καλλιτεχνικού έργου
7-10. Δημιουργία ενδυματολογικού βιβλίου
11-13. Έκθεση έργου με παραστατική μορφή
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

20

Διαδραστική διδασκαλία

16

Εργαστήριο

26

Αυτοτελής μελέτη

63

Σύνολο Μαθήματος 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Δημιουργία καλλιτεχνικού έργου 50%

Γραπτές εξετάσεις 50%

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

•    Payne, Winakor, Farrell, Beck (2004) Ενδυματολογία, Ιστορία της Ενδυμασίας, ΙΩΝ, Αθήνα.
•    Έσσλιν, Μάρτιν, Το Θέατρο του Παραλόγου, Δωδώνη, 1996.
•    Μανωλεδάκη, Ιωάννα, Το κοστούμι, Ρώμη, 2021.
•    Πατρικαλάκης, Φαίδων, Ιστορία της Σκηνογραφίας, Αιγόκερως, 2020.
 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS265/

Μαθήματα Εξαμήνου