Σκηνοθεσία ΙΙΙ: Το Θέατρο της Επινόησης

Κωδικός μαθήματος
04ΖΕ082
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε ή Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Εξοικείωση των φοιτητών με τις τεχνικές του θεάτρου της επινόησης, με συνθετικές πρακτικές, με την
σύμπραξη των τεχνών του θεάτρου (σκηνογραφία, φωτισμός, κοστούμια, μουσική, βίντεο), με φορμαλιστικές τεχνικές, με τη συγγραφή θεατρικών κειμένων, με δραματολογικές αναλύσεις μεταμοντέρνων περφόρμανς και την σύνδεση όλων των παραπάνω με στόχο την σκηνοθεσία μιας μικρής ολοκληρωμένης παράστασης.
 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Μελέτη και ανάλυση πληροφοριών περί θεάτρου της επινόησης Ομαδική εργασία: πρόβες και παράσταση
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων: παράσταση +συντονισμός με άλλες ομάδες
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής και γραπτή κατάθεση αυτής στην τελική εργασία Παραγωγή νέων καλλιτεχνικών έργων
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα παρουσιάζει τον ρόλο του σκηνοθέτη μέσα από πρακτικές εφαρμογές που αφορούν στην
επιλογή/επινόηση του κειμένου και στην δημιουργία παράστασης. Οι ευθύνες, οι ικανότητες και οι τεχνικές του σκηνοθέτη ενδυναμώνονται μέσα από τις πρόβες, τις συναντήσεις παραγωγής, την εβδομάδα
παραγωγής και την παράσταση.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
1.    Εισαγωγή στο θέατρο της επινόησης

2.    Τεχνικές του θεάτρου της επινόησης
3.    Σωματικό θέατρο: Βλέμμα και σχέσεις σωμάτων στον χώρο
4.    Θέατρο ντοκουμέντο: οι ιστορίες

5.    Τα μοτίβα και οι επναλήψεις
6.    Τα επίπεδα και η κίνηση στον χώρο

7.    Τα χρώματα και τα σχήματα
8.    Ταυτότητα και μνήμη
9.    Κείμενα και αντικείμενα
10. Δραματουργική σύνθεση
11. Αισθητική σύνθεση
12. Πρόβες
13. Παραστάσεις
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Πρακτικές εφαρμογές

30

Πρόβες

35

Παραστάσεις/εργασίες

30

Σύνολο Μαθήματος 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Μέθοδοι αξιολόγησης: παρουσιάσεις στην τάξη, πρόβες, παραστάσεις, εβδομαδιαίες πρόοδοι, γραπτή εργασία

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

•    Barba, E. (2010). On Directing and Dramaturgy, Burning the house. London: Routledge.
•    Bicat, T. & Baldwin, C. (2002). Devised and Collaborative Theatre. Marlborough: The Crowood Press.
•    Brook, P. (1999). Ένας άλλος κόσμος: Σαράντα χρόνια θεατρικής αναζήτησης (1947-1987), μετάφραση Ελένη Καραμπέτσου. Αθήνα: Εστία.
•    Graham, S. and Hoggett, St. (2014). The Frantic Assembly Book of Devising Theatre. Oxon and New York: Routledge.
•    Govan, E., Nicholson, H. & Normington, K. (2007). Making a Performance, Devising Histories and Contemporary Practices, London: Routledge.
•    Etchells, T. (1999). Certain Fragments, Contemporary Performance and Forced Entertainment, London: Routledge.
•    Heddon, D. & Milling, J. (2006). Devising Performance. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
•    Graham, S. and Hoggett, St. (2014). The Frantic Assembly Book of Devising Theatre, Oxon and NY: Routledge.
•    Lehmann, Hans-Thies (2006). Postdramatic Theatre, London: Routledge.
•    Mamet, D. (2002). Προς τον Ηθοποιό. Αθήνα: Πατάκη.
•    Μαρμαρινός, Μ. (2001). Εθνικός Ύμνος, Η σκηνοθεσία ως δραματουργία: Ένα θεώρημα για την ομαδικότητα, Αθήνα: Κόαν.
•    Murray, S. & Keefe, J. (2007). Physical Theatres, A Critical Introduction, London: Routledge.
•    Oddey, A. (1994). Devising Theatre, A Practical and Theoretical Handbook, London: Routledge.
 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS264/

Μαθήματα Εξαμήνου