Κατασκευή Αντικειμένων

Κωδικός μαθήματος
34ΕΧ858
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε ή Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Θεατρικής Πρακτικής
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα γνωρίζουν να κατασκευάζουν υπό κλίμακα αντικείμενα, τα οποία ενδεχομένως θα μπορούν να τα εντάξουν και να τα αξιοποιήσουν λειτουργικά σε θεατρικές και άλλες μορφές και εκφράσεις της τέχνης. Μέσω αυτής της γνώσης και εφαρμόζοντας τις τεχνικές τις οποίες θα διδαχτούν, θα οδηγηθούν σταδιακά στην υλοποίηση των ιδεών τους αναπτύσσοντας την δημιουργική και κριτική τους σκέψη και εξελίσσοντας την καλλιτεχνική τους έμπνευση και φαντασία. Τα θεατρικά αντικείμενα θα μπορέσουν να ενταχθούν στην εκπαιδευτική μαθησιακή διαδικασία, αλλά και σε πολιτιστικές δράσεις και τέχνες του θεάματος μέσα στην κοινωνία. Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων πρωτεύοντα ρόλο θα παίξουν τα υλικά τα οποία θα χρησιμοποιηθούν που στις περισσότερες φορές θα προέρχονται από την ανακύκλωση, ή θα είναι υλικά τα οποία θα προέρχονται αυτούσια από το φυσικό περιβάλλον. Αυτό θα αναπτύξει τη δημιουργικότητα των φοιτητών/τριων, ανακαλύπτοντας νέες συνδέσεις των αντικειμένων με την αλλαγή της χρήσης τους, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε.    

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι/ φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
•    Λαμβάνουν αποφάσεις
• Να κατασκευάζουν αντικείμενα υπό κλίμακα.
• Αξιοποιούν τις τεχνικές κατασκευής αντικειμένων προκειμένου να υλοποιήσουν καλλιτεχνικές ιδέες, τις οποίες ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουν ως εκφραστικά  εργαλεία  στη τέχνη. 

• Έρθουν σε γόνιμη και δημιουργική αλληλεπίδραση μεταξύ τους και μεταξύ διδάσκοντος-διδασκομένων. 
• Αξιοποιούν και διευρύνουν τις εκφραστικές και δημιουργικές τους ικανότητες.
•    Επαναχρησιμοποιούν δημιουργικά υλικά της ανακύκλωσης με σεβασμό στο περιβάλλον που ζούνε. 
•    Χρησιμοποιούν αυτούσια φυσικά υλικά.  
•     Επικοινωνούν και συνεργάζονται μεταξύ τους για τη δημιουργία τόσο των αυτόνομων όσο και των ομαδικών εργασιών.
●    Οξύνουν την κριτική τους σκέψη πάνω σε θέματα που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό.
Γενικές Ικανότητες
●    Αυτόνομη εργασία.
●    Ομαδική εργασία.  
●    Παραγωγή νέων ιδεών και καλλιτεχνική υλοποίησή τους. 
●    Σεβασμός στην διαφορετικότητα και  στην πολυπολιτισμικότητα 
της έκφρασης και δημιουργίας.
●    Άσκηση κριτικής σκέψης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Εισαγωγή στη κατασκευή φροντιστηριακών αντικειμένων 
2. Επιλογή των υλικών για την κατασκευή αντικειμένων. Τεχνικές κατασκευής.
3. Τεχνικές κατασκευής, (υλικά, εργαλεία, σχεδιασμός, γλυπτική)
4. Σχεδιασμός και υλοποίηση.
5. Επινόηση και σχεδιασμός θεατρικών αντικειμένων.
6. Εργαστήριο κατασκευής αντικειμένων με υλικά που προέρχονται από την ανακύκλωση.
7. Εργαστήριο κατασκευής θεατρικών αντικειμένων.
8. Εργαστήριο κατασκευής θεατρικών αντικειμένων.
9. Πειραματισμοί και θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί με κούκλες και αντικείμενα. 
10. Εργαστήριο κατασκευής θεατρικών αντικειμένων. Συμπληρωματικά παραστατικά εργαλεία (λόγος, μουσική, φωτισμός)
11. Δημιουργία μικρών ατομικών και ομαδικών σπουδών (σκετς) με αντικείμενα.
12. Χρήση των φροντιστηριακών αντικειμένων σε παράσταση.
13. Δημόσια παρουσίαση
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις / Εργαστηριακή άσκηση / Πρακτική εφαρμογή

55

Καλλιτεχνικές δημιουργίες / Παρουσίαση εργασιών και project

40

Εκπαιδευτικές επισκέψεις / Συγγραφή εργασίας

20

Πρακτική εφαρμογή

10

Σύνολο Μαθήματος 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων-γραπτή εργασία-παρουσίαση κατά την διάρκεια των μαθημάτων

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

•    Βαροπούλου Ελένη, Το ζωντανό θέατρο, Αγρα, 2002
•    Βερβεροπούλου Ζωή, Η Κριτική θεάτρου στον Τύπο, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών,2008
•    Γεωργοπούλου Β. (2009, 2010). Η θεατρική κριτική στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, τόμ. Α, Β. Αθήνα: Αιγόκερως.
•    Γεωργουσόπουλος. Κ. (1984). Κλειδιά και κώδικες θεάτρου, ΙΙ, Το Ελληνικό θέατρο. Αθήνα: Βιβλιοπωλείον της Εστίας.
•    Δρομάζος, Σ. (1981). Προβλήματα θεατρικής κριτικής. Αθήνα: Κέδρος.
•    Δρομάζος, Σ. (1982). Αριστοτέλους Ποιητική. Αθήνα: Κέδρος.
•    Θρύλος, Α. (1977, 78). Το Ελληνικό Θέατρο, τόμ. Α, Β. Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών, ίδρυμα Ουράνη.
•    Πατσαλίδης, Σ. (1989). «Η σύγχρονη θεατρική κριτική στην Ελλάδα», Πολίτης, τχ.102, σσ. 65-71.
•    Πατσαλίδης, Σ. (2004). Θέατρο και Θεωρία. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
•    Γ. (2013).
•    --Περιπέτειες της αναπαράστασης. Αθήνα: Παπαζήσης.
•    Πεφάνης Γ. (2007). Σκηνές της θεωρίας. Αθήνα: Παπαζήση.
•    Πολίτης Φ. (1984). Επιλογή Κριτικών άρθρων, τόμ. Α, Β, Θεατρικά, Αθήνα.
•    Πούχνερ Β. (1995). Ο Παλαμάς και το Θέατρο. Αθήνα: Καστανιώτης.
•    Η Κριτική στην νεότερη Ελλάδα, Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού πολιτισμού και Γενικής Παιδείας, Αθήνα 1981. (συλλογικός τόμος)
•    Wild, O. (1984). Ο Κριτικός ως δημιουργός. Αθήνα: Στιγμή.
 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS248/

Μαθήματα Εξαμήνου