ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
2023: Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Ύψιλον/βιβλία, Αθήνα, 2023.
2021: Ναρκοπέδια της ανάγνωσης. Όψεις της αναγνωστικής περιπέτειας στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και την θεατρική παράσταση, Ύψιλον/βιβλία, Αθήνα, 2021. ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ 2021: «Η θεατρική σκηνή ως φιλμικός τόπος του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν» στο, Γιώργος Πεφάνης (επιμ.), Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, Εκδόσεις Ε.Α.Π., Αθήνα, 2021 (υπό εκδοση / επισυνάπτεται βεβαίωση του εκδότη). Β. ΕΠΙΜΕΛΕΙΕΣ 2008: Επιστημονικός επιμελητής της έκδοσης του βιβλίου του Jacques Αumont, Ο κινηματογράφος και η σκηνοθεσία, (τίτλος πρωτοτ., Le cinéma et la mise en scène, Paris, Armant Colin, 2006), μετάφραση Μαριάννα Κουτάλου, Αθήνα, Πατάκης, 2008. 4. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ Ως σκηνοθέτης στον κινηματογράφο εργάζεται από το 1987. Εχει σκηνοθετήσει πέντε μικρού μήκους ταινίες, μία επιστημονική σειρά ντοκιμαντέρ και ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Οι μικρού μήκους ταινίες του έχουν αποσπάσει διακρίσεις στο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας (1990, 1996, 1999), δύο φορές το Α' Κρατικό Βραβείο (1994, 1996,) ενώ έχουν επιλεγεί για το διαγωνιστικό τμήμα αρκετών ξένων φεστιβάλ. Το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του με τίτλο «ΕΓΚΩΜΙΟ ΒΡΑΔΥΤΗΤΑΣ» τιμήθηκε με το Α΄Κρατικό Βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ το 2002. Έχει σκηνοθετήσει ταινίες βίντεο για αρκετές θεατρικές παραστάσεις συνεργαζόμενος με το Κ.Θ.Β.Ε, την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, το Θέατρο του Νότου κ.α.Μετά το 2004 στρέφεται στην θεατρική σκηνοθεσία. Από το 2005 έως το 2023 υπογράφει περισσότερες από είκοσι θεατρικές σκηνοθεσίες, είτε σε συνεργασία με τον Θίασο Κανιγκούντα είτε στο πλαίσιο άλλων συνεργασιών, μεταξύ άλλων με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, το φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, το Θέατρο του Νότου, και την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης. Σκηνοθετεί έργα των: Χοφμανσταλ, Βιριπάεφ, Καπετανάκη, Σέξπιρ, Πομμερά, Μπέκετ, Καρτράιτ, Βέλτσου, Μπουλγκάκοφ, Σάιμον, Σέρμαν κα.Συνεργάζεται επίσης με θεατρικούς οργανισμούς στο εξωτερικό όπως το Festival Avignon OFF, Festival Chantiers d’Europe, το Heidelberger Stuckemarkt Festival και το Between the Seas Festival στη Νέα Υόρκη.Ιδρυτικό μέλος το 2005, της ομάδας ΘΙΑΣΟΣ ΚΑΝΙΓΚΟΥΝΤΑ η οποία επιχορηγήθηκε από το ΕΚΕΘΕΧ για τις θεατρικές περιόδους 2007-08. και 2008-09.Καλλιτεχνικός επιμελητής του κύκλου εκδηλώσεων «Νύχτες Βραδύτητας» στο πλαίσιο της Ελευσίνας-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2023 για το έτος 2022.
5. ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Γαλλικά (άριστα- SORBONNE 2)Ιταλικά, (πολύ καλά – Diploma I)Αγγλικά (καλά)
ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
2024: Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, ύψιλον/βιβλία, Αθήνα 2024
2021: Γιάννης Λεοντάρης, Ναρκοπέδια της ανάγνωσης. Όψεις της αναγνωστικής περιπέτειας στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και την θεατρική παράσταση, ύψιλον/βιβλία, Αθήνα, 2021.
ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ
2021: Γιάννης Λεοντάρης: «Η θεατρική σκηνή ως φιλμικός τόπος του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν» στο, Γιώργος Πεφάνης (επιμ.), Σκηνές, εικόνες, βλέμματα. Διασταυρώσεις του θεάτρου και του κινηματογράφου, Εκδόσεις Ε.Α.Π., Αθήνα, 2021.
2013: Γιάννης Λεοντάρης: «Ο χώρος και το μη-ορατό: τεχνικές της απόκρυψης στην κινηματογραφική και τη λογοτεχνική περιγραφή», στο, Δημήτρης Αγγελάτος, Ευριπίδης Γαραντούδης (επιμ.), Η λογοτεχνία και οι τέχνες της εικόνας, Αθήνα, Καλλιγράφος, 2013. σελ. 13-32.
2002: Γιάννης Λεοντάρης, Μάρθα-Ελένη Χριστοφόγλου, Σταύρος Σταυρίδης, Κάτια Σαβράμη, Κατερίνα Αρβανίτη, Γιώργος Ζερβός, Μάκης Φάρος, Χριστίνα Πολυχρονιάδου, Τεχνών Κρίσεις. Κείμενα για την κριτική (αρχιτεκτονική, εικαστικά, θέατρο, κινηματογράφος, μουσική, πολυμέσα, χορός), συλλογική έκδοση, (επιμέλεια: Κάτια Σαβράμη), Εκδόσεις DIAN, Αθήνα, 2002.
2001: Γιάννης Λεοντάρης, Χρήστος Δήμας, Ηλίας Δημητρίου, Στρατούλα Θεοδωράτου, Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, Αχιλλέας Κυριακίδης, Βασίλης Λουλές, Γιάννης Μαρούδας, Μιχάλης Γαλανάκης, Γιάννης Τσίρος, Κατερίνα Φιλιώτου, Λευτέρης Χαρίτος, Ελισάβετ Χρονοπούλου), 12 μικρά σενάρια, Αθήνα, εκδόσεις t-short, 2001.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΕΣ
2017: Γιάννης Λεοντάρης, Μαρίνα Κοτζαμάνη (επιστημονική επιμέλεια), περ. Θεάτρου Πόλις,Διεπιστημονικό περιοδικό για το Θέατρο και τις Τέχνες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τχ.3-4, 2017-18
2009: Επιστημονική επιμέλεια τεσσάρων από τα επιστημονικά άρθρα που περιέχονται στη συλλογική έκδοση, Ο ηθοποιός, ανάμεσα στη σκηνή και την οθόνη, (επιμ. Χριστίνα Αδάμου), Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Αθήνα, Καστανιώτης, 2009.(Η επιμέλεια αφορά στα άρθρα των συγγραφέων: Jacqueline Nacache, Vincent Amiel, Philippe Tancelin Gwenaelle Le Gras).
2008: Επιστημονικός επιμελητής της έκδοσης του βιβλίου του Jacques Αumont, Ο κινηματογράφος και η σκηνοθεσία, (τίτλος πρωτοτ., Le cinéma et la mise en scène, Paris, Armant Colin, 2006), μετάφραση Μαριάννα Κουτάλου, Αθήνα, Πατάκης, 2008.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ
2020: Γιάννης Λεοντάρης: «Ιδεολογία και σωματικότητα: το δίπολο «αφεντικό-υπηρέτης» στην παράσταση Κύκλοι/Ιστορίες (2013)», στο, Παναγιώτα Μήνη, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Ιουλία Πιπινιά, Άννα Σταυρακοπούλου, Υπηρέτριες και Υπηρέτες: ιστορικά υποκείμενα και καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις στον ελληνόφωνο χώρο (19ος -20ος αιώνας), εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα, 2020, σελ. 299-312.
2020: Γιάννης Λεοντάρης: «Forget me not. Mια παράσταση που δεν συνάντησε το κοινό της», στη συλλογική έκδοση, Άντρη Χ. Κωνσταντίνου, Καίτη Διαμαντάκου, Λεωνίδας Γαλάζης (επιμ.), Το θέατρο στη νεότερη και στη σύγχρονη Κύπρο, Πρακτικά Συνεδρίου, εκδόσεις Ηρόδοτος / Θεατρικό Μουσείο Κύπρου, Αθήνα, 2020, σελ. 433-446.
2019: Γιάννης Λεοντάρης: «Ηλέκτρα του Ούγκο φον Χόφμανσταλ, Παράσταση από φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου», στο, Μαρία Βελιώτη-Γεωργοπούλου (επιμ.), Θέατρο και κοινωνία, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας, Αθήνα, 2020, σελ. 137-146.
2013: Συμμετοχή ως συν-συγγραφέας στην συλλογική έκδοση, Βολανάκη Γιούλη, Oliver Descotes(επιμ.), Αγαπημένη αδερφή μας Γαλλία, Αθήνα, Εστία, 2013.
2009: Γιάννης Λεοντάρης: «Σταθμοί στην περιπέτεια του προσώπου του ηθοποιού στον ελληνικό κινηματογράφο από το 1954 έως το 1974: σχέσεις ταύτισης και σχέσεις αμηχανίας με το θεατή» στη συλλογική έκδοση, Χριστίνα Αδάμου (επιμ.), Ο ηθοποιός, ανάμεσα στη σκηνή και την οθόνη,Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Αθήνα, Καστανιώτης, 2009, σελ. 49-59.
ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ
2019: «Εουτζένιο Μπάρμπα έπαινος: η τέχνη του θαυμάζειν» στο περ. Πέλοπας/Pelopas, Επιστημονικό περιοδικό Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Τόμος 3, τεύχος 2, Ιούλιος-Δεκέμβριος 2019, σελ. 59-63.
2018: «Αριάγνη: από τη λογοτεχνική γραφή στη θεατρική σκηνή», περ. Σκηνή, το περιοδικό του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ., τχ. 10, 2018, σελ. 171-173.
2018: «Επίδαυρος: οικεία και ξένη», στο περ. Θεάτρου Πόλις, Διεπιστημονικό περιοδικό για το Θέατρο και τις Τέχνες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τχ.3-4, 2017-18, σελ. 143-148.
2016: «Theatre is in Your Home! Where is Your Home Then?”, στο, Ζoniou, C. (Ed.) (2016,). YouthDOCs - Documentary Theatre & Video on Youth Culture, Personal Identity and Contemporary Reality: A Handbook for Practitioners & Teachers. Athens: Directorate of Secondary Education of Eastern Attica. ISBN: 978- 960-86680-8-9 2. Σελ. 127-130.
2012: «Kινηματογραφική προβολή και θεατρική σκηνή: η περίπτωση της Κέιτι Μίτσελ {Katie Mitchell}» , περ. Σκηνή, επιστημονικό ηλεκτρονικό περιοδικό του Τμ. Θεάτρου του ΑΠΘ, τ.4, 2012, σελ.65-70.
2010: «Θεατής, ηθοποιός, κείμενο: όψεις της χρονικότητας στον κινηματογράφο», περ. Επι Σκηνής, τ. 1 , Έκδοση του Τμήματος Θεάτρου του ΑΠΘ. Θεσσαλονίκη, 2010, σελ. 27-51.
2010: «Η συλλογική μνήμη ως καρνάβαλος και η αποκαθήλωση της «ελληνικότητας» στον ελληνικό κινηματογράφο: Διόρθωση του Θάνου Αναστόπουλου / Καπετάν Κεμάλ, ο σύντροφος, του Φώτου Λαμπρινού», περ. Ουτοπία, Φεβρ-Μάρτιος 2010, σελ. 55-71.
2005: «Φώτος Λαμπρινός, Ισχύς μου η αγάπη του φακού. Εικόνες εκ του φυσικού: η κινηματογραφική μυθοπλασία ως τρομοκράτης», περ. Ο Πολίτης , τ. 132, Αθήνα, Απρίλιος 2005, σελ. 53-57.
2001: "Ρόλοι και λειτουργίες του αφηγητή στη λογοτεχνική και την κινηματογραφική αφήγηση: πρώτα στοιχεία για μια εισαγωγή στη Συγκριτική Αφηγηματολογία". περ. Σύγκριση, τ. 12 Φθινόπωρο 2001, σελ 160-172.
2001: «Σταύρος Τορνές: η τέχνη του μη εφικτού», στο αφιερωματικό λεύκωμα, Σταύρος Τορνές,επιλογή κειμένων-επιμέλεια Ηλίας Κανέλλης, Σταύρος Καπλανίδης, εκδ. Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης-Καστανιώτης, 2001, σ.σ. 117-124.
2000: Συμμετέχει στη σύνταξη της Εκπαιδευτικής Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας, τόμος 28 : Θέατρο-Κινηματογράφος-Μουσική-Χορός, συντον.έκδοσης Ιωάννης Κ. Μπαστιάς, Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 2000, όπου και συνεισφέρει τα λήμματα: «Ελληνική κινηματογραφική πρωτοπορία» (σ.σ.121-122), «Κριτική κινηματογράφου» (σ.σ.211-212) και «Μικρού μήκους ταινίες» (σελ.224).
1996: «Η Εξαφάνιση: από τη διάσχιση του αφηγητή στη μεταμόρφωση του αναγνώστη", περιοδικό Μανδραγόρας, Νο 10-11, Αθήνα, Ιαν-Απρ. 1996, σελ. 138-140.
1994: "Για το λευκό στη λογοτεχνία: από τη σιωπή του αναγνώστη στην ανάγνωση της σιωπής",περιοδικό Ο Πολίτης, Νο 126, Αθήνα, Ιούνιος-Ιούλιος 1994, σελ 57-60.
ΕΠΙΜΕΤΡΑ
2011: «Εμείς και εκείνοι», επίμετρο στο, Γιώργος Βασιλάκος, Όμηροι των σκιών, Αθήνα, Ύψιλον, 2011, σελ. 127-137.
2010: «Η πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Βιέννης», επίμετρο στο, Ζοέλ Πομμερά, Η μεγάλη και θαυμαστή ιστορία του εμπορίου – Κύκλοι / Ιστορίες, (μτφ. Λουίζα Μητσάκου), Αθήνα, Ύψιλον, 2010, σελ. 82-83.