Υποχρεωτικό
Ιστορία και Δραματολογία Παγκόσμιου Θεάτρου Ι: Μεσαίωνας και Αναγέννηση
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Οι φοιτητές γνωρίζουν την σημαντική για την εξέλιξη του θεάτρου περίοδο του μεσαίωνα και της αναγέννησης, τις σημαντικότερες μορφές της θεατρικής τέχνης της περιόδου, οι οποίες συνιστούν και την αρχή του σημερινού ευρωπαϊκού θεάτρου. Συγκεκριμένα διδάσκονται οι σκηνικοί χώροι, τα θεατρικά είδη, η υποκριτική, οι συγγραφείς το κοινό και γενικότερα οι συνθήκες της θεατρικής πρακτικής, των ευρωπαϊκών χωρών της εποχής. Τελικός στόχος της διδασκαλίας να αναδειχθούν οι ιδιάζουσες συνθήκες κάθε χώρας αλλά και η κοινή παραγωγή που συνιστά αυτό που σήμερα ονομάζουμε ευρωπαϊκή θεατρική παράδοση. Παράλληλα με τη δραματουργική ανάλυση αντιπροσωπευτικών κειμένων της εποχής οι φοιτητές έρχονται σε άμεση επαφή με τη θεατρική γραφή, τους συγγραφείς και τις δραματουργικές συμβάσεις της εποχής.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Σχεδιασμός νέων έργων.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
- Άσκηση κριτικής σκέψης.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης…
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αναφέρεται στην σημαντική για την εξέλιξη του θεάτρου περίοδο του μεσαίωνα και της αναγέννησης, περιλαμβάνοντας τις σημαντικότερες μορφές της θεατρικής τέχνης, οι οποίες συνιστούν και την αρχή του σημερινού ευρωπαϊκού θεάτρου. Συγκεκριμένα διδάσκονται οι σκηνικοί χώροι, τα θεατρικά είδη, η υποκριτική, οι συγγραφείς το κοινό και γενικότερα οι συνθήκες της θεατρικής πρακτικής, των ευρωπαϊκών χωρών της εποχής. Παράλληλα το μάθημα περιλαμβάνει την δραματουργική ανάλυση αντιπροσωπευτικών
κειμένων της εποχής μέσω των οποίων οι φοιτητές έρχονται σε άμεση επαφή με τη θεατρική γραφή, τους συγγραφείς και τις δραματουργικές συμβάσεις της εποχής.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας
11
Εκπαιδευτικές επισκέψεις- παρακολούθηση παραστάσεων
10
Αυτοτελής μελέτη
40
Σύνολο Μαθήματος
100
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων-γραπτή εργασία-παρουσίαση κατά την διάρκεια των μαθημάτων
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Erika Fischer –Lichte, Iστορία ευρωπαϊκού δράματος και θεάτρου, τόμ. 1, εκδ. Πλέθρον, Αθήνα 2012.
- Πάολο Μποζίζιο, Ιστορία του θεάτρου, τόμ. Α΄, Αθήνα, 2006
- Phyllis Hartnol, Peter Found, μετ. Νίκος Χατζόπουλος, Λεξικό του θεάτρου, , Αθήνα 2000,
- Wright Louis B., O Σαίξπηρ και η εποχή του, Αθήνα 2006.
- Brockett, O. G. & Hildy F. J. (2003). History of Theatre, Boston, MA: Allyn and Bacon.
- Λεξικό του Θεάτρου, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Αθήνα: Νεφέλη, 2000.
- Pavis, P. (2006). Λεξικό του θεάτρου. Αθήνα: Gutenberg.
- Σολομός, Α. (1989). Θεατρικό λεξικό. Αθήνα: Κέδρος.Γιαν Κοττ, (1970)Σαίξπηρ, ο Σύγχρονός μας. Αθήνα: Ηριδανός
- Σαίξπηρ,(1988) Άμλετ, μετ. Γιώργος Χειμωνάς. Αθήνα: Κέδρος .
- Σαίξπηρ(,1988) Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας, μετ. Β. Ρώτα. Αθήνα: Επικαιρότητα..
- Μακιαβέλι Ν., (1981),Ο Μανδραγόρας. Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών.
- Kermode, F. (2011). Όλος ο κόσμος μια σκηνή: η εποχή του Σαίξπηρ. Αθήνα: ΜΙΕT.
- Wright, L. B. (2005). Ο Σαίξπηρ και η εποχή του. Αθήνα: Ηριδανός.
- Γεωργοπούλου, Ξ. (2010). Ζητήματα φύλου στο θέατρο του Σαίξπηρ και της Αναγέννησης. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
- Κροντήρη, Τ. (2002). Ο Σαίξπηρ, η Αναγέννηση κι εμείς. Θεσσαλονίκη: University Studio Press
-
Άννα Ταμπάκη, Μαρία Σπυριδοπούλου, Αλεξία Αλτουβά, Ιστορία και Δραματολογία του Ευρωπαϊκού θεάτρου. Από την Αναγέννηση στον 18ο αιώνα, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα, Αθήνα 2015.
-
Bloom, H. (1998). Shakespeare: the invention of the human. London: Fourth Estate.
Bradbrook, M. C. (1976). The Living monument: Shakespeare and the theatre of his time. Cambridge: Cambridge University Press
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
Εδώ βάζουμε το περιεχόμενο που έχουμε αντιγράψει