Επιλογής
Ελεύθερο Σχέδιο ΙΙ
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι εξοικειωμένοι με το Γραμμικό σχέδιο το οποίο αποτελεί το πρώτο στάδιο του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού κατά τον οποίο αποτυπώνεται με ακρίβεια στο χαρτί η σκέψη του κάθε μελετητή, είτε πρόκειται για σχεδιασμό κτιριακών όγκων, εξωτερικών και εσωτερικών χώρων, ή οποιουδήποτε αντικειμένου. Θα μπορούν να σχεδιάσουν αποδίδοντας υπό κλίμακα κτίρια και εσωτερικούς χώρους κ.α. εξοικειωμένοι με τους τεχνικούς όρους του γραμμικού σχεδίου καθώς και με τη χρήση των οργάνων σχεδίασης, έτσι ώστε σταδιακά χρησιμοποιώντας τη «γλώσσα του σχεδίου» να μπορέσουν να αποδώσουν με γεωμετρικό τρόπο, (κάτοψη, τομή, όψη) και υπό κλίμακα αυτό το οποίο μελετούν. Στη συνέχεια θα μπορούν να «αναπαραστήσουν» το σχέδιο τους στον τρισδιάστατο χώρο υπό κλίμακα με τη κατασκευή μακετών. Μέσω αυτής της γνώσης αναπτύσσουν την δημιουργική και κριτική τους σκέψη και εξελίσσουν την καλλιτεχνική τους έμπνευση και φαντασία, αξιοποιώντας τους τεχνικούς όρους τους οποίους θα διδαχτούν που θα τους βοηθήσουν στην υλοποίηση των ιδεών τους.
Στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι/ φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
• Να σχεδιάζουν κτίρια, εσωτερικούς χώρους και αντικείμενα υπό κλίμακα.
• Να αναπαριστούν με τρισδιάστατο τρόπο τα σχέδιά του με τη μορφή της μακέτας.
• Έρθουν σε γόνιμη και δημιουργική αλληλεπίδραση μεταξύ τους και μεταξύ διδάσκοντος-διδασκομένων.
• Αξιοποιούν και διευρύνουν τις εκφραστικές και κατασκευαστικές τους ικανότητες.
• Επικοινωνούν και συνεργάζονται μεταξύ τους για τη δημιουργία τόσο των αυτόνομων όσο και των ομαδικών εργασιών.
• Οξύνουν την κριτική τους σκέψη πάνω σε θέματα που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό. - ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
● Αυτόνομη εργασία.
● Ομαδική εργασία.
● Παραγωγή νέων ιδεών και καλλιτεχνική υλοποίησή τους.
● Σεβασμός στην διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
της έκφρασης και δημιουργίας.
● Άσκηση κριτικής σκέψης. Προαγωγή της ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Μεθοδολογία του Γραμμικού Σχεδίου. Όργανα σχεδίασης.
2. Μεταφορά αντικειμένων ή χώρων στο χαρτί σχεδίασης, (χρήση κλιμάκων)
3. Προβολική γεωμετρία (κάτοψη, άνοψη, όψη, τομή).
4. Άσκηση κατανόησης της κλίμακας.
5. Σχεδιασμός αντικειμένων σε κλίμακα.
6. Σχεδιασμός κτιρίων
7. Πρακτική άσκηση
8. Τρισδιάστατη απεικόνιση. Αξονομετρικό σχέδιο.
9. Πρακτική άσκηση
10. Μακέτα κτιρίου
11. Κατασκευή μακέτας
12. Μακέτα θεατρικού χώρου
13. Μακέτα θεατρικού χώρου. Δημόσια Παρουσίαση
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις / Εργαστηριακή άσκηση / Πρακτική εφαρμογή
55
Καλλιτεχνικές δημιουργίες / Εκπαιδευτικές επισκέψεις
40
Αυτοτελής Παρουσίαση εργασιών και project / Συγγραφή εργασίας / Πρακτική εφαρμογή
30
Σύνολο Μαθήματος
125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Εργαστηριακή δημιουργία
Καλλιτεχνικό αποτέλεσμα
Δημιουργία καλλιτεχνικού Portfollio - ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Παυλίδης, Ι. (1997). Γραμμικό Σχέδιο Τόμος 1. Αθήνα: ΖΗΤΗ
Γεωργίου, Ε. (1998). Γραμμικό Σχέδιο. Αθήνα: Εκδόσεις ΙΩΝ. - URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
Εδώ βάζουμε το περιεχόμενο που έχουμε αντιγράψει